miercuri, 11 iunie 2008

[r24.ro] Soferi, atentie la biciclisti!

Se stie, pe doua roti esti in pericol. Partea si mai rea este ca nu numai de tine depinde securitatea ta, ci in mare masura de ceilalti participanti la trafic. Soferii romani.

Soferii romani… Ei nu stiu ca exista si motociclete/biciclete pe strada. (Fac o mica paranteza: ne facem ca nu exista regula ca vehiculele cu doua roti trebuie sa se comporte pe strada ca un vehicul cu patru roti, adica sa tina o banda - numai pentru el. Pe langa ca ar fi egoist din partea lui, ar disparea tocmai avantajul pe care o latime atat de mica ti'l ofera.) Asadar, critic soferii romani (personaj colectiv) pentru ca schimba banda fara sa se asigure, nu se uita in spate inainte sa deschida usile (lucru pe care ar trebui sa-l faca toti locuitorii unei masini), nu merg unul in spatele celuilalt pe banda si opresc la stop dezordonati, parcheaza pe pistele de biciclete, arunca gunoaie pe geam, asculta muzica tare si fumeaza! Ceea ce dauneaza sanatatii, sanatatii mintale, mediului si, nu in ultimul rand, biciclistilor!

Asadar, soferi romani si mai ales bucuresteni, va rugam bel… belicos, daca este cazul!, deci cascati bine ochii, ca (deocamdata) nu suntem multi, altii nu mai aveti, si e pacat sa ne aveti pe constiinta. Si nici d-asta nu mai aveti alta!

[r24.ro] Cum sa'ti cumperi o bicicleta

Articolul de fata isi propune sa ii ajute sa nu faca o alegere pripita pe cei care s'au saturat sa stea in trafic si vor sa'si cumpere o bicicleta.

In primul rând, un research pe net este foarte folositor. Exista nenumarate forum-uri pentru aceasta, cum ar fi cele de pe ciclism.ro, urbanriders.ro si, desigur, nelipsitul si atoate-cunoscatorul softpedia.com. Dupa aceasta etapa, oricine se va fi familiarizat cu nume ca Ram, Kona, Cube, Merida, Univega, Magellan, Altrix, Shimano, Marzocchi, Sram, Suntour, etc, si va fi uitat odata pentru totdeauna de First Bike si DHS… Asadar o plimbare (plimbare?) la magazine este urmatorul pas.

Trebuie sa iti fie foarte clar ce vrei sa faci cu bicicleta pe care urmeaza sa ti-o cumperi. Vorbind despre mers in Bucuresti, este greu de crezut ca poti face mare treaba cu o cursiera cu rotile de 2 cm latime. Deci in principiu iti va fi util un mountain-bike hardtail (cu amortizor doar pe fata); o bicicleta full-suspension este mult mai scumpa si, la drum lung, mai incapatanata la viteze mari. Insa, daca ai planuri de strabatut munti si coborat pante cu ea, pregateste-te sa nu dai mai putin de 3000 de lei, neincluzand echipamentul de protectie.

Asadar, neaparata este pelegrinarea pe la magazine, tot in scopuri stiintifice. Cele mai cunoscute magazine de biciclete si accesorii din Bucuresti se regasesc, in ordine aleatoare, aici.

Urmeaza creditul la banca, scoaterea banului de la saltea, spargerea pusculitei sau cersitul la parinti. Succes!

[r24.ro] Cu bicicleta prin Bucuresti

Dupa ore adunate-n zile de stat in trafic in autobuz, taxi ori masina personala, multi bucuresteni ajung la aceeasi concluzie: „Nu se mai poate fara bicicleta aici!…” Bicicleta este cel mai rapid mijloc de transport in Bucuresti. Categoric.

Un biciclist de oras trebuie insa sa stie unele lucruri. Legislatia in vigoare obliga orice biciclist sa poarte casca. De asemenea, sunt unele strazi in Bucuresti interzise biciclistilor (si nu putine: Magheru, Elisabeta, Kogalniceanu, Calea/Piata Victoriei, Sos. Iancului, Ferdinand, Carol, Bratianu, Lascar Catargiu, Corneliu Coposu, Aviatorilor, Dorobantilor, Libertatii, Dacia, Kiseleff, Piata/Splaiul/B-dul Unirii, Splaiul Independentei, Calea Calarasi, Piata Operei, Sos. Bucureşti - Ploiesti, pana la Aeroportul Baneasa).

Realitatea zilnica este insa alta: nu am auzit pe nimeni sa fie oprit pe vreuna dintre aceste strazi, si nici amendat pentru lipsa echipamentului de protectie. De altfel, nici nu stiu cum un politist ar putea sa prinda pe un biciclist care vrea cu orice pret sa scape…

In alta ordine de idei, insa, tot la capitolul „realitatea zilnica” intra si pericolul la care se expun biciclistii in trafic. Din pacate, nu putem lua in discutie mersul pe pistele de biciclete, caci acestea, acolo unde sunt, sunt fie blocate de masini, fie folosite de pedestri. Asadar, cel mai adesea biciclistii vor circula printre masini. Din experienta personala pot spune ca cel mai mare pericol este atunci cand coloanele de masini stau. Mergand cu bicicleta pe strada, a fost pentru prima data cand mi-am dorit sa nu mi se deschida nici o usa; pentru ca daca s-ar fi deschis, mi s-ar fi deschis in nas, acolo unde de obicei daca nu ai succes se trantesc usile…

Deci mare grija! Incetineste cand treci printre masini! Oricum vei ajunge cu cel putin 40% mai repede decat ei! (dovedit empiric)

Powered by BannerFans.com