miercuri, 18 aprilie 2007

Gil Dobrica


Nu ca mi'ar fi fost idol sau asa, dar de Gil Dobrica ma leaga amintiri din copilaria mea. cum s'ar zice, picapu' din sufrageria din Constanta (deci demult) mi'a zis, pe langa punguta cu doi bani, fata babei si fata mosneagului, harap alb, alice in tara minunilor, muuulte melodii d'ale lui Gil Dobrica: Orice'as spune, Cantec de leagan si dor, Discutie in familie (cover dupa Hit the road Jack)... si altele... de altfel, meseriasul cantaret a declarat de haaaaaaat demult ca el nici nu'si doreste sa fie original; el se multumes... multumea sa se asigure ca se apropie foarte mult de reprezentatiile "marilor maestri": Lil Richards, Bill Holley, Ray Charles, Otis Redding, hei! James Brown....

sarac, bolnav (ii cam si placea sa bea...), fara familie si alte cele... dar uitati ce fata avea cand canta. si asta cu Hai acasa (Country roads - hermes nustu cum..) e cunoscuta de noi majoritatea ca au vrut'o aia de au facut reclama la Zapp. Stau pe cheiul de port... Valuri se spaaarg in zgomooot suuurd... Uuuu!...

Care e problema. Ma gandesc la linistea sufletului lui abia acum, cand pentru el nu mai poate face nimeni nimic. Sunt un magar pentru asta...

Imi plac piesele in care artistul incepe si isi fluiera melodia.

Pesele lu' Gil Dobrica le ascultam cand mergeam in a unspea si'a doispea cu Audi'ul pe temiriunde... am o caseta inregistrata de pe un disc d'ala vechi, constantean. la Orice'as spune partea care incepe cu "priviti fata grasa roscovana!.." a fost cu bun-simt sarita...

"Uite ce'am sa'ti fac, daca nu te potolesti odata cu umblatul hoinarind prin sat, uite uite ce'am sa'ti fac... - Da' taci odata mai femeie nu ma cicali, ti s'a dus vestea ca esti gura sparta si, daca nu ai sa pricepi, imi fac bagajele si plec!.... - Da da! uite ce'am sa'ti fac.... - Ce ce ce tot spui acolo.. ce?!.. - Nu'mi fac eu griji, stiu c'ai sa te'ntorci, caci o alta dragoste nu ai sa gasesti.. - Si daca nu ai sa pricepi, ha!, imi fac bagajele si plec!.. - Da da.. uite ce'am sa'ti fac, daca nu te potolesti odata cu umblatul hoinarind prin sat... uite uite ce'am sa'ti fac!... - Ce ce vrei sa spui, ce ai de gand sa faci.. Cum! numai atat a putut sa dureze dragostea ta pentru mine? aa?.. si eu care imi facusem planuri de o viata, aa?? a-am cumparat masina, am cumparat apartament, ce-ce mai vrei... mi'ai pus restrictii, nu ma mai duc la fotbal, nu ma mai duc cu prietenii la restaurant, nu ma mai duc......."

Gil Dobrica a fost meserias. Acuma hai sa ne uitam la astia de'i mai avem. Si mai avem, vo 2-3 milioane numai in Bucuresti...

Niciun comentariu:

Powered by BannerFans.com