[H] Reinvierea atitudinii tinerilor Romani
Adesea se întâmplă să întâlnim în trecerile noaste grăbite prin pasaj pe la Universitate sau pe lângă ASE oameni care împart fluturaşi cu diverse: reclame, invitaţii, liste cu preţuri la componente de calculator, manifeste. Mai nou, luări de atitudine.
Ultimele evenimente care au condimentat viaţa publică din România au născut în tineri nevoi de afirmare, confirmare şi susţinere a unei necesare reînviorări civice. Astfel, tineri mai mult sau mai puţin cunoscuţi se fac auziţi sau citiţi: Bogdan Gavrilă - http://voteaza.blogspot.com/, Andreea Mira - http://www.andreeamira.ro/, Cristi Pârvan - http://www.parvan.ro, Iulian Comănescu - http://comanescu.hotnews.ro, George Onioi şi alţii. Acesta din urmă se foloseşte de mijloace tradiţionale: împreună cu un prieten a făcut nişte „bileţele cu mesaju’ de gen România trezeşte-te în plm la realitate. Vreau ca românii să se lase de manele şi să fie mai deştepţi puţin şi poate chiar să le pese de situaţia maro de la noi.”
Bogdan Gavrilă, autorul blogului voteaza.blogspot.com, are o întreagă campanie pro-vot: o mulţime de afişe, cu poze modificate din filme celebre, panouri publicitare în centrul Bucureştiului şi în alte oraşe mari din ţară, etc. De altfel, campania „Mergi la vot pe 19 mai” se bucură de sprijinul mai multor organizaţii: „Ni s-au alaturat în aceste zile colegii de la EURO<26,>ASLS - Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Limbi Străine, ASPSE - Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, OSE - Organizaţia Studenţilor Electronişti, ASFSIM - Asociaţia Studenţilor din Facultatea de Ştiinţă şi Ingineria Metalelor, CPV - Clubul Presa de Vin şi GIPIR - Grupul de Iniţiativă pentru Promovarea Imaginii României. Lista rămâne deschisă!” – Bogdan Gavrilă. În secţiunea despre campanie de pe voteaza.blogspot.com, citim: „Campania “Mergi la vot pe 19 mai” este organizată de CRSC – Centrul de Resurse pentru Societatea Civilă şi se va desfăşura în perioada 7 – 19 mai. “Mergi la vot pe 19 mai” este un exerciţiu democratic al societăţii civile având ca scop creşterea gradului de implicare al cetăţenilor români. Mesajul campaniei este apolitic, singurul scop fiind mobilizarea în vederea exprimării libere a drepturilor constituţionale.”
În ultima vreme, românii plecaţi din ţară transmit semnale din ce în ce mai clare că îşi doresc întoarcerea acasă, în România. Şi vorbesc despre românii plecaţi acolo prin firme de head-hunting, tineri cu potenţial dovedit, care simt ca în România se poate face treabă şi că este nevoie de ei aici. Întoarcerea lor este, iată, susţinută de alţi tineri „ne-dezertori”, cărora nici prin gând nu le trece să părăsească patria-mamă. Chiar dacă mumă, şi-ncă mumă vitregă, uneori...
George Onioi, actualmente student la Management la URA, viitor student la ATF, pentru că simte nevoia unei schimbări, spune: „Am făcut un mesaj ieri... Să vedem dacă prinde... Dacă nu, mai incerc! Până nu prinde nu mă las!” Astăzi, luni 21 mai 2007, George va putea fi găsit împărţindu-şi biletele în zona Facultăţii de Istorie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu